Wat is aanbevelingsmarketing en hoe werkt het?

Deze vraag krijg ik regelmatig te horen. Zo verging het mij ook, nu 12 jaar geleden, toen ik voor het eerst met mijn shoppingplatform in contact kwam. Dit succesvolle businessmodel is opgezet op basis van het netwerkmarketing principe. Aanbevelingsmarketing als businessmodel heeft mijn hart veroverd en is de meest faire business die ik ken.

Aanbevelingsmarketing is een businessmodel waarin persoonlijke aanbeveling wordt ingezet om producten of diensten van een bedrijf te promoten of te verkopen.

Het principe is vrij simpel. Als zelfstandig marketeer promoot je producten of diensten waar je zelf enthousiast over bent. Je verdient geld (commissies) door dit product of dienst aan te bevelen. Bij Lyconet gaat het om de aanbeveling van myWorld en hoef je geen producten te verkopen.

Je kan ook een team bouwen met nieuwe netwerkers. Door hen dezelfde activiteiten te leren, ga je extra inkomsten realiseren. Zo ontstaat duplicatie.

Iets voor jezelf beginnen

Met aanbevelingsmarketing geniet je de vrijheid en de flexibiliteit van het zelfstandig ondernemerschap zonder de gebruikelijke nadelen. Als zelfstandig marketeer kies je waar en wanneer je wilt werken in plaats van dat je hard werkt om je werkgever te verrijken. Al het harde werken komt jou ten goede.

In loondienst bepaalt je werkgever wat je verdient. In een netwerkmarketingbedrijf bepaal je het zelf: hoe harder en effectiever je werkt, hoe groter de financiële beloning. Dat is fair!

Je eigen aanbevelingsmarketing business starten kan met een zeer geringe investering. Geen lening, geen personeel, simpeler kan niet!

Enkele feiten over aanbevelingsmarketing:

  • In de jaren 30 zijn er de eerste bedrijven die gebruik maken van netwerkmarketing of aanbevelingsmarketing. Het Amerikaanse bedrijf Amway maakt sinds 1959 gebruik van netwerkmarketing. 

  • Wereldwijd is de omzet in netwerkmarketing 240 miljard euro. De uitbetaalde commissies zijn bijna 44 miljard euro*. (Bron: Business for home 2021)

  • Wereldwijd zijn miljoenen mensen actief met netwerkmarketing. Vooral in Amerika en Azië, waar netwerkmarketing booming is als businessmodel. In Europa is netwerkmarketing in opkomst gezien de potentie van dit businessmodel.

In deze video hieronder een duidelijke uitleg

Hierin leg ik je uit waarom aanbevelingsmarketing of netwerkmarketing een goede en faire business is. Aan welke voorwaarden het moet voldoen om succesvol te worden. En wat het verschil is tussen een lineair- en progressief passief inkomen. Lyconet voldoet precies aan deze voorwaarden.

Mogelijke valkuilen waardoor het niet lukt

  • Men werkt niet volgens een plan en men doet maar wat

  • Omdat men te weinig doorzettingsvermogen heeft als het even niet lukt

  • Men heeft te weinig zelfvertrouwen dat het gaat lukken

  • Omdat men onvoldoende bezig is om met de juiste mindset aan de slag te gaan

  • Omdat men zichzelf niet omringd met de juiste mensen

  • Men mensen probeert te overtuigen in plaats van te helpen

  • Men maakt geen gebruik van een systeem om duplicatie van hun netwerk op gang te brengen

Is dit businessmodel geen piramidesysteem?

Omtrent het gebruik van het woord piramidesysteem zijn vele misverstanden. Het is inderdaad een feit dat vele mensen netwerkmarketing als een piramidesysteem aanzien. Je moet weten dat een piramidesysteem verboden is in verschillende landen omdat een piramidesysteem een medewerker betaalt voor het binnenbrengen van nieuwe medewerkers. Waarbij het systeem niet meer draait om het product en de verkoop ervan.

Dit is verboden!

Als een bedrijf dit systematisch hanteert dan worden medewerkers overtuigd op alle mogelijke manieren om zich aan te sluiten en daarna volledig in de kou gelaten, want de sponsor werd betaald. Waarom zou hij dan nog tijd in jou steken?

Dit is het enige wat een systeem tot een piramide maakt, niet de structuur die lijkt op een piramide!

Laten we eens kijken hoe de structuur van een 'normaal' bedrijf is opgebouwd. Er is een directeur/eigenaar (CEO), vervolgens een managementteam, daaronder een aantal afdelingshoofden en daaronder dan weer vele medewerkers die hun werk doen voor diegene daarboven. Hoe zou die structuur eruit zien, denk je?

Let hier dus goed op wanneer je je aansluit bij een netwerkmarketing-bedrijf. Vraag naar het compensatieplan en begrijp hoe de commissies en bonussen tot stand komen.

De voordelen van dit businessmodel:

  • Eigen business opbouwen

  • In je eigen tijd

  • 2e bron van inkomsten

  • Van huis uit

  • Geen personeel in dienst

  • Voor elke bevoegde leeftijd

  • Geeft je meer vrijheid

  • Iedereen is gelijk

  • Passief inkomen opbouwen

  • Zeer beperkte risico's

  • Zeer lage investeringen

  • Persoonlijke groei

  • Samenwerken in plaats van concurreren

  • Faire business, prestatie gericht

Wat kan dit unieke verdienmodel voor jou betekenen? Je kunt hier direct een online Zoom afspraak inplannen in mijn agenda. TOT SNEL!

Networkbooster is een handelsactiviteit van TELL-A-FRIEND BV.

Inschrijving Kamer van Koophandel te Middelburg: 22029020 — BTW NR. NL8014.74.851.B02

CONTACT: Steven Witkam | 06-53294098 | info@networkbooster.nl


© 2024: NETWORKBOOSTER • Algemene voorwaardenPrivacy beleidCookie beleid